Studium, Ausbildung und Beruf
 StudiumHome   FAQFAQ   RegelnRegeln   SuchenSuchen    RegistrierenRegistrieren   LoginLogin

Korrektur !Referat Negroes in America =/
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen
Foren-Übersicht -> Englisch-Forum -> Korrektur !Referat Negroes in America =/

Autor Nachricht
sge4ever89
Newbie
Benutzer-Profile anzeigen
Newbie

BeitragVerfasst am: 21 Okt 2007 - 21:25:55    Titel: Korrektur !Referat Negroes in America =/

Hallo,

am Dienstag muss ich ein Referat auf Englisch über die Entwicklung der Schwarzen in Amerika halten. Auch unter dem Aspekt Amerikanischer Traum. Dazu habe ich auch 3 Texte bekommen auf die ich mich beziehen soll. Das Referat soll natürlich auf Englisch gehalten werden. Zunächst habe ich den Text auf Deutsch formuliert und ihn danach zu übersetzen versucht. Ich poste beides, weil vielleicht versteht ihr manchmal nicht was ich ausdrücken möchte, und da die Zeit eh knapp ist werden dann Unklarheiten schneller beseitigt.

Also hier erstmal der Text auf Deutsch:

American Dream - Für jeden Menschen die gleiche Chance ?

Ich möchte euch mein Thema unter diesem Aspekt vorstellen.
Zunächst einmal möchte ich kurz was über die Problematik der Schwarzen darstellen:
Die Schwarzen haben zwei Hauptprobleme: Sie sind schwarz und sie sind arm.
Die einzigste Chance darin, dass die Schwarzen Gleichberichtigung erhalten ist politische Macht.
Ohne diese Macht haben sie keine Chance integriert zu werden da es immer noch sehr viel Rassismus gibt.
Ziel der schwarzen Vereinigung ist es mit der politischen Macht durchzusetzen, dass jeder schwarze Mensch
ein gutes Leben ohne Rassismus führen kann und nicht für seine Hautfarbe verurteilt und benachteiligt wird.
Außerdem sollte sich jeder Schwarze Dinge für ein schönes Leben kaufen können.
Nun erzähle ich euch etwas geschichtliches.
In den Vereinigten Staaten leben 19 Millionen Schwarze.
Die ersten wurden 1619 als Sklaven von Africa nach Virginia gebracht.
Sie mussten in Plantagen im Süden arbeiten, weil sie das Klima besser gewöhnt waren.
Die Unabängigkeitserklärung die aussagte: Alle Männer sind gleichgestellt hatte für die Schwarzen
zunächst keine Bedeutung. Erst 1804 schafften die nördlichen Staaten die Sklaverei ab. 1808 wurde der
Import von Sklaven illegal. Eine geheime Organisation namens Underground Railroad half Sklaven aus dem
Süden zu flüchten. Die Diskussion um die Sklaverei löste 1861 einen Bürgerkrieg aus. Eine Besserung für die
Schwarzen schien in Sicht als Präsident Lincoln die Scharzen 1862 als freie Einwohner erklärte. Die Trennung
von Schwarz und Weiß wurde im Süden bis 1954 vollzogen. Einige Beispiele für die Rassentrennung waren:
1. verschiedene Schulen
2. sie reisten in veschiedenen Teilen des Buses und der Züge
1954 wurde die Rassentrennung illegal und die Schwarzen sollten integriert werden.
Die Lage der Schwarzen besserte sich auf Grund der wachsenden Automobil- Industrie,die viele Berufsmöglichkeiten bescherte.
Der Schwarze sollte besser integriert werden und jemand in der Gesellschaft sein. Diskriminierung, Sklaverei und Rassentrennung sollten der Vergangenheit angehören. Viele Schwarze hofften auf eine bessere Zukunft im Frieden und Gleichberechtigung. Meiner Meinung
nach werden Schwarze heutzutage immer noch diskriminiert, jedoch haben sie viel mehr Rechte wie früher. Es gibt viele Aktionen gegen Rassismus und Diskriminierung, die auch von Prominenten unterstützt werden. Für Schwarze ist der Amerikanische Traum nicht der, wie er für Einwanderer ist. Schwarze haben nur die Ziele: Gleichberechtigung, Freiheit und ein gutes bescheidenes Leben, nicht Reichtum oder ähnliches.

Und nun meine Übersetzung auf Englisch, bitte um Korrektur und Verbesserung:

American Dream - for every human being, the same chance?

I would like to present you my topic below this aspect.
First I like to represent the problems of the blacks:
The blacks have two main problems: They are black and they are poor.
The one chance that the blacks receive resembling adjustment in is political power.
Without this power, they have to no chance be integrated, because it excist many racism.
Destination of the black union is to be put through it with political power, that every black human being can have a good life without racism, and is not condemned and disadvantaged for his colour of the skin.
In addition, every black should be able buy things for itself for a good life.
Now I tell something historical to you.
19 million blacks live in United States.
The first were brought 1619 as slaves of Africa to Virginia.
They had to work in plantations in the south because they were better able to stand the climate.
The Declaration of Independence said::” All men are created equal” had for the blacks first no importance. The northern states stopped slavery only in 1804. The import of slaves became in 1808 illegal. A secret organization by the name of Underground Railroad helped slaves from the south to flee. The discussion about slavery caused a civil war in 1861. An improvement for the blacks seemed in Sicht ??! as President Lincoln declared the blacks as free citiziens.. The segregation of black and white was carried out in the south to 1954. Some examples of the segregation were:

* different schools 2nd they traveled in different parts of the Buses and local trains

1954 racism were declared illegal and the blacks should become integrated.
The situation of the blacks bettered itself on account of the increasing ones car mobile- brought professional possibilities many Industriy
The black should integrate better and the black men should be someone in the society. Discrimination, slavery and segregation should belong to the past. Many blacks hope for a better future in freedom and equal rights. Meiner Meinung nach werden Schwarze heutzutage immer noch diskriminiert, jedoch haben sie viel mehr Rechte wie früher.(keine ahnung wie ich das formulieren soll L ) There are many events against racism and discrimination which are also supported by prominent persons. For blacks, the American dream is not that as he is perhaps for immigrants. Blacks have the destinations: Equal rights, freedom and a good modest life, not wealthe or ähnliches ?!
Gottesschaf
Senior Member
Senior Member

BeitragVerfasst am: 22 Okt 2007 - 14:45:29    Titel:

Kleiner Schönheitshinweis:

Wenn du ein Referat über so ein Thema machst, verwendest du besser den Fachterm "African-American" anstelle von "blacks", weil das nicht besonders vorteilhaft klingt.
Ich würde in dieser Situation auch nicht einfach mit "black" angesprochen werden. Das klingt ein wenig diskriminierend.
sge4ever89
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 22 Okt 2007 - 17:31:13    Titel:

..ja ihr habt recht habe größtenteils übersetzen lassen, nicht alles aber vieles....habe mir jetzt knapp 45 minuten die arbeit gemacht und das nochmal selbst geschrieben und zu verbessern versucht, hoffe ihr könnt mir helfen,wäre echt klasse, muss ja morgn vortragen =(

also hier mein text, ich weiß er ist noch nicht perfekt, aber ich hoffe ihr helft mir dass er noch besser wird:
I would like to present my topic below this aspect.
First I represent the problems of the American Negroes:
The American Negroes have two main problems: They are black and they are poor.
The one chance that the American Negroes receive resembling adjustment in is political power.
Without this power, they have no chance to be integrated, because it excists many racism.

Destination of the black union is to be put through it with political power, that every black human being can have a good life without racism, and is not condemned and disadvantaged for his colour of the skin.
In addition, every black should be able to buy things for itself for a good life.
Now I am going to tell something historical:
The first were brought in 1619 as slaves from Africa to Virginia.
They had to work on plantations in the south because they can better work on hot temperatures.

The Declaration of Independence meaned: ”All men are created equal”. The northern states stopped slavery erst?! in 1804. The import of slaves became illegal in 1808 . A secret organization called "Underground Railroad" helped slaves from the south to flee. The discussion about slavery caused a civil war in 1861. An improvement for the blacks seemed to be conceivable as President Lincoln declared the blacks as free citiziens.. The segregation of black and white was carried out in the south to 1954. Some examples of the segregation were: different schools 2nd they traveled in different parts of the Buses and local trains

1954 racism was declared illegal and the blacks should become integrated.
The situation of the American Negroes changed in the last century. They had more chance to earn more money, because the automobile industry grew and needed capacities for work

The black should be integrated better and the black men should have a better image. Discrimination, slavery and segregation should belong to the past. Many blacks hoped for a better future in freedom and equal rights.

In my opinion today many American Negroes have some disadvantages, but they have more rights than in past centuries

There are many measures against racism and discrimination which are also supported by prominent persons. For American Negroes, the American dream is not the same as for European immigrants . American Negroes have the destinations: Equal rights, freedom and a good modest life, not wealth and money.
Gottesschaf
Senior Member
Senior Member

BeitragVerfasst am: 22 Okt 2007 - 20:35:41    Titel:

sge4ever89 hat folgendes geschrieben:
also hier mein text, ich weiß er ist noch nicht perfekt, aber ich hoffe ihr helft mir dass er noch besser wird:
I would like to present my topic below this aspect.
First I represent(represent = repräsentieren, ich nehme mal an du meinst eher "present" Razz) the problems of the American Negroes:
The American Negroes have two main problems: They are black and they are poor.
The one chance that the American Negroes receive resembling adjustment in is political power.
Without this power, they have no chance to be integrated, because there still is racism existing in America (es existiert immer noch rassismus in amerika) / because racism existed in America (Rassmismus existierte in Amerika).
The destination of the black union is to be put through with political power, so that every black human being can have a decent life without racism, and is not condemned and disadvantaged for his skin colour.
In addition, every black should be able to buy things for himself for a good life.
Now I am going to tell something historical:
The first were brought in 1619 as slaves from Africa to Virginia.
They had to work on plantations in the south because they can work better in hot temperatures.

The Declaration of Independence declared: ”All men are created equal”. Nevertheless, the northern states stopped slavery not until 1804. The import of slaves became illegal in 1808 . A secret organization called "Underground Railroad" helped slaves from the south to escape. The discussion about slavery caused a civil war in 1861. An improvement for the blacks seemed to be conceivable as President Lincoln declared the blacks as free citiziens.. The segregation of black and white was carried on in the south to 1954. Some examples of the segregation were: Different schools and they sat in different parts of the Buses and local trains.

1954 racism was declared illegal and the blacks should become integrated.
The situation of the American Negroes changed in the last century. They had more chances to earn more money, because the automobile industry grew and needed mroe workers.

The black should be integrated better and the black men should have a better image. Discrimination, slavery and segregation should belong to the past. Many blacks hoped for a better future in freedom and equal rights.

In my opinion many American Negroes have some disadvantages today, but they have more rights than in past centuries

There are many measures against racism and discrimination which are also supported by prominent persons. For American Negroes, the American dream is not the same as for European immigrants . American Negroes have the goal to reach equal rights, freedom and a good modest life, not wealth and money.
Foren-Übersicht -> Englisch-Forum -> Korrektur !Referat Negroes in America =/
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Seite 1 von 1

Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.

Chat :: Nachrichten:: Lexikon :: Bücher :: Impressum