Studium, Ausbildung und Beruf
 StudiumHome   FAQFAQ   RegelnRegeln   SuchenSuchen    RegistrierenRegistrieren   LoginLogin

brauche tipps für englisch prüfung
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen
Foren-Übersicht -> Englisch-Forum -> brauche tipps für englisch prüfung

Autor Nachricht
Moritz1
Newbie
Benutzer-Profile anzeigen
Newbie

BeitragVerfasst am: 08 Okt 2009 - 21:46:17    Titel: brauche tipps für englisch prüfung

also ich habe am montag meine eurokom prüfung das ist eine mündliche englisch prüfung und da muss ich 5min über ein thema reden. ich habe schonmal angefangen und mein lehrer schaute es auch durch aber er sagte nur das grammatikalisch nicht alles richtig ist darum schaut euch bitte mein text einmal an und gebt mir tipps was ich besser machen kann odr welche fehler drin vorkommen. danke schonmal im vorraus.

New York Sights

Hello my name is Moritz and I want to tell you something about the New York sights. At first I say a little bit about New York City. New York City lies on the east coast of the USA. With over 8 million inhabitants is it the biggest City in the USA. New York have 5 boroughs Manhattan, Bronx, Queens, Brooklyn and the Staten Island. The nickname of new york is the big apple.

Now I told you something about the famous sights in New York. One of the sights in New York are the statue of liberty. This statue was a present from French for the 100th birthday of the Declaration of Independence. It should be a greeting for the immigrants. You can go on the top of the statue and have a nice view about New York and in the ground of the statue is a Museum.

Another sight is the empire state building. It’s the biggest building in New York. It’s one of the 10 highest buildings in the world. On the 86 stage you can watch the panorama of New York.

A famous sight was the world trade centre. It was the second highest building of the world. It was destroyed in 2001 by terrorists.

And now I say something about the central park. It’s the second biggest park of the world behind the English garden at Munich. It’s the home of jogger and inline-skater. In the summer you can see a lot of families who do picnic or kids who play football or baseball. You see people ride on horses, too. In the central park is a lake where you can paddle with a boat or something else. In the central park is a zoo where you can see a lot of animals.

The Brooklyn bridge is the oldest suspension bridge of the USA. It links the two borough Manhattan and Brooklyn. It costs 18 million dollar to build this bridge. To examine whether the bridge can carry great weight sent the Barnum circus a lot of elephants over. At sunset you have a wonderful view on the New Yorker skyline.

The Wallstreet is the most famous street at the financial District in New York. There are a lot of banks and the biggest stock exchange of the world. You can watch the commercial space and there is an exhibition on the history.

The Madison square garden is the famous arena of the world. At the Madison square garden you can see concerts or ice hockey and basketball plays. There was Elvis Presley who had gave 4 concerts in the arena.
Rhyeira
Senior Member
Senior Member

BeitragVerfasst am: 10 Okt 2009 - 13:54:06    Titel:

Da sind in der Tat diverse Fehler drin... ich nenne nur mal ein paar:

- Du musst darauf achten, dass du, wenn dein Subjekt im Singular steht, auch das Verb in den Singular setzt. So musst es z.B. heißen "New York has five boroughs" (weil ja "New York" Singular ist) und auch "One of the sights in New York is the Statue of Liberty" (weil ja "one of the sights" wiederum Singular ist).

- Dann musst du auf den Satzbau achten - teilweise klingen deine Sätze sehr deutsch, weil du den deutschen anstelle des englischen Satzbaus verwendest. So muss es z.B. heißen "With... habitants it is the biggest city" und "... the Barnum circus sent a lot of elephants over".

- Teilweise verwendest du auch falsche Zeitformen. So muss es z.B. heißen "Now I tell you something about the famous sights in New York" (wenn du "told" verwendest, hieße das ja, dass du schon etwas darüber erzählt hast); man könnte hier auch das Futur verwenden. Des Weiteren musst du sagen "It cost 18 million dollar to build this bridge" (= Vergangenheit, weil die Brücke ja längst gebaut wurde) und auch "... Elvis Presley who gave..." (die Form "had gave" gibt es überhaupt nicht).

- "... was a present from French" ist auch falsch - entweder "from France" (= von Frankreich) oder "from the French" (= von den Franzosen).

Da sind noch mehr Fehler drin, die ich aus Zeitmangel jetzt leider nicht noch korrigieren kann.
Moritz1
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 11 Okt 2009 - 13:27:13    Titel:

oke danke schonmal für die kleinen verbesserungen

und allgemein müsste ich noch was wichtiges von New York bringen odr würde das reichen?
Moritz1
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 11 Okt 2009 - 19:51:43    Titel:

wäre froh über noch ein paar antworten den ich hab am mittwoch schon prüfung und ich bin auf tipps angewiesen da ich in englisch normal immer nicht so top bin
mieke87
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 11 Okt 2009 - 22:38:47    Titel:

ja mir sind die gleichen fehler aufgefallen, aber ich glaube es müsste Now, I will tell you.... heissen.
Moritz1
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 12 Okt 2009 - 15:06:00    Titel:

habs jetzt überarbeitet ich hoffe da sin keine odr nicht mehr viele fehler drin oder? bitte um durchlesen und kurzes feedback

New York Sights

Hello my name is Moritz and I want to tell you something about the New York sights. At first I talk a little bit about New York City. New York City lies on the east coast of the USA. With over 8 million inhabitants it is the biggest City in the USA. New York has 5 boroughs Manhattan, Bronx, Queens, Brooklyn and the Staten Island. The nickname of new york is the big apple.

Now I told you something about the famous sights in New York. One of the sights in New York are the statue of liberty. This statue was a present from France for the 100th birthday of the Declaration of Independence. It should be a greeting for the immigrants. You can go on the top of the statue and have a nice view about New York and in the ground of the statue is also a Museum. In the museum you get information about the statue of liberty.

Another sight is the empire state building. It’s the biggest building in New York. It’s one of the 10 highest buildings in the world. On the 86 stage of it you can take a look at the panorama of New York.

Also a famous sight was the world trade centre. It was the second highest building of the world. But it was destroyed in 2001 by terrorists.

And now I tell you something about the central park. It’s the second biggest park of the world behind the English garden at Munich. It’s the home of jogger and inline-skater. In the summer you can see a lot of families having picnic or kids playing football or baseball. You see people riding on horses, too. In the central park is a lake where you can paddle with a boat or something else. In the central park is a zoo where you can see a lot of animals.

The Brooklyn bridge is the oldest suspension bridge of the USA. It links the two borough Manhattan and Brooklyn. It cost 18 million dollar to build this bridge. To examine whether the bridge can carry great weight the Barnum circus sent a lot of elephants over. At sunset you have a wonderful view on the New Yorker skyline.

The Wallstreet is the most famous street at the financial District in New York. There are a lot of banks and the biggest stock exchange of the world. You can watch the commercial space and there is an exhibition on the history.

The Madison square garden is the famous arena of the world. At the Madison square garden you can see concerts or ice hockey and basketball matchs. There was Elvis Presley who gave 4 concerts in the arena.
ef90
Full Member
Full Member

BeitragVerfasst am: 12 Okt 2009 - 19:52:15    Titel:

Moritz1 hat folgendes geschrieben:

New York Sights

Hello my name is Moritz and I want to tell you something about the New York sights. At first I talk a little bit about New York City. New York City
is situated on the east coast of the USA. With over 8 million inhabitants it is the biggest City in the USA. New York has 5 boroughs Manhattan, Bronx, Queens, Brooklyn and the Staten Island. The nickname of new york is the big apple.

Now I tell you something about the famous sights in New York. One of the sights in New York is the statue of liberty. This statue was a gift from France for the 100th birthday of the Declaration of Independence. It is meant to be a greeting for the immigrants. If you go to the top of the statue you will have a nice view over New York. At the bottom of the statue there is also a museum. In the museum you can get some information about the statue of liberty.

Another sight is the empire state building. It’s the biggest building in New York. It’s one of the 10 highest buildings in the world. On the 86 floor you have a nice panoramic view over New York.

The world trade centre also was a famous sight. It was the second highest building of the world. But it was destroyed by terrosrists in 2001.

And now I tell you something about the central park. It’s the second biggest park of the world behind the English garden at Munich. It’s the home of jogger and inline-skater. In the summer you can see a lot of families having a picnic or kids playing football or baseball. You see people riding on horses, too. In the central park there is a lake where you can paddle with a boat or something else. In the central park is a zoo where you can see a lot of animals.

The Brooklyn bridge is the oldest suspension bridge of the USA. It links the two boroughs Manhattan and Brooklyn. It cost 18 million dollar to build this bridge. To examine whether the bridge can carry great weight the Barnum circus sent a lot of elephants over. At sunset you have a wonderful view over the New York skyline.

The Wallstreet is the most famous street at the financial District in New York. There are a lot of banks and the biggest stock exchange of the world. You can watch the commercial space and there is an exhibition on history.

The Madison square garden is the most famous arena of the world. At the Madison square garden concerts or ice hockey and basketball matchs take place. Elvis Presley for example gave 4 concerts in the arena.

Die Sache mit greeting for the immigrants und You can watch the commercial space klingt auch irgendwie komisch. Bin mir da nicht sicher.
Moritz1
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 12 Okt 2009 - 21:41:10    Titel:

oke danke für die hilfe ich hoffe mit den guten verbesserungen das ich die prüfung nich verkack
Foren-Übersicht -> Englisch-Forum -> brauche tipps für englisch prüfung
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Seite 1 von 1

Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.

Chat :: Nachrichten:: Lexikon :: Bücher :: Impressum