Studium, Ausbildung und Beruf
 StudiumHome   FAQFAQ   RegelnRegeln   SuchenSuchen    RegistrierenRegistrieren   LoginLogin

Englisch HA-Teen Mom...
Gehe zu Seite Zurück  1, 2, 3, 4, 5  Weiter
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen
Foren-Übersicht -> Englisch-Forum -> Englisch HA-Teen Mom...

Autor Nachricht
Rabauke
Full Member
Benutzer-Profile anzeigen
Full Member

BeitragVerfasst am: 11 Sep 2005 - 22:55:21    Titel:

he she it das "s" muss mit

supports

eine regel die ich seit der 5ten klasse weiß ^^
Economico
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 12 Sep 2005 - 12:20:18    Titel:

die kenn ich auch ^^
aber ich hab mich nur gewundert wegen der einzahl, die whoooo erwähnte..
Harrison-Davis
Full Member
Full Member

BeitragVerfasst am: 12 Sep 2005 - 12:48:22    Titel:

Whoooo hat folgendes geschrieben:
es heisst auf jeden fall 'ashley's family supports'.. die familie ist in der einzahl, auch wenn sie aus mehreren mitgliedern besteht. von daher werden alle verben auch in der einzahl benutzt - du sagst in deutsch ja auch nicht 'ashleys familie unterstützen'.

Falsch! In amerikanischem Englisch heisst es Family supports, denn die amis behandeln die family als mehrzahl, wegen den mitgliedern/members, u.s.w., auch center wird anders geschrieben, in englishem heißt es centre und family support. da muss sie den lehrer fragen, in welchem englisch sie überhaupt schreiben soll. das geht beides. ist also nicht falsch
aleksch
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 12 Sep 2005 - 12:50:21    Titel: Re: Englisch HA-Teen Mom...

Hallo!
Ich weiß ja nicht, ob es noch aktuell ist, aber ich hab auch noch ein paar fehler gefunden...

Desiree hat folgendes geschrieben:

Comprehension

Number 1
Jared’s father and Ashley are not close. But they have a son, who calls Jared. His father does not feel as his father. He doesn’t pay the child support and he was never being there for Jared.

Number 2
Ashley’s family support Ashley and try to be very good grandparents. At first Ashley’s friends thought that it is cool being a mom, but then most of them have faded away.

Number 3
Ashley plans to attend college after she graduates. Then she will be an accountant.

Working with the text

Number 4
Muss ich noch machen!

Number 5
Muss ich noch machen!

Composition

Number 6 (schule noch reinbringen)
Ashley is missing out on the best years of her life. Is that true or not?
In my opinion it is true, because she was just 17 when Jared was born. She was a children, but in her young years she had a important task: being a mother. That is why she can not go often in clubs or go out with friends, because she must be at Jared.

Number 7
Ashley: “Hello Anna. I have a big problem.”
Anna: “Nice to see you, Ashley. How are you? What is your problem?”
Ashley: “Anna, I am pregnant. What shall I do? I mean, I am just 16.
Anna: “ Oh my goodness, Ashley. Who is the father? Does he knows that he…
Ashley: “No, he does not know. It is Jason (Jared’s father) and you know we are not close.”
Anna: “You must say it to tell him. And what is with your parents?”
Ashley: “I do not know. Shall I say them the truth?”
Anna: “Yeah, I think you must do that. Your parents are so nice. They will understand you. I am sure.”
Ashley: “When you meanIf you think so...… but I am afraid of this.”
Anna: “Ashley, they will support you.”
Ashley: “Okay, I say them. But what is with the baby? Shall I, you know…”
Anna: “I would get the baby. But that is a something you must talk about with your parents. Good luck, Ashley”
Ashley: “Thank you so much, Anna”

Number 8
Dear Jared!
When you read this, you are seven or more years older, because now you are a really sweet baby. Jared, I am a very, very young mother. The last time was hard for me. Some of my friends leave me and your father never had support me.
Five months ago I thought that I never would be organise my pregnancy but now, I have you. I love you Jared and I am so happy that you are at me.
In love your mother.

Number 9
Hello, my name is Ashley. I am a teen mom, I was pregnant with16.
That was a really hard time for me. I did not know what should I do I should do. But I deserve to my parents. They had support supported me.
The father of my baby never helped me and some of my friends left me. I often felt me alone.
But now, I am harder tougher?. I have a baby and in four months I will go to a college. I manage my life every day and I am happy.
I think everybody has problems, but we must manage and we all must have support by we all need the support of our friends or our family!
I am Ashley and I am a good mother with 17.

Number 10
For my future I have so many wishes: travel around the world, get a good job and get a family. I want a family because I can not imagine me, what is will be when I am 50 years old and I do not will not have anybody. I think that is a task. But I do not wanted a baby with 17. But I would not want a baby again with 17? Versteh ich das richtig? I think the best age is 23, because you are an adult, you terminated finished the school and you are not so too young and not so too old. I mean, the old women, who become get a baby with 34. That is very strong! Willst du sagen, dass das merkwürdig ist? dann strange. Aber was soll strong bedeuten?

Number 11
I think in the 21st century the important thing is to have a good job. Because everybody wants to get a lot of money to buy a house or travel around the world.
Frage: Ich soll hier diskutieren, was wohl das Wichtigste im 21 Jhd. Ist. Wie macht man das? Erst mal die These aufstellen (also Geld ist im 21. Jhd das wichtigste), dann deine Argumente (3-5) aufzählen, bzw. ausformulieren dabei das schwächste argument zuerst, und am schluss das stärkste. guck nochmal im i-net nach "argumentation"
Number 12
Today young people have so many needs. They believe that they must have the newest clothes, the best electronic and things like that, because today you must be very cool or nobody likes you.
I think that do is caused by the product manufactures. They create wishes and afraid ??? to sell their products. In the advertisements they often use idols to show that the idols use their products too what means that the new product is very cool. Ich würd da schreiben: In their advertisements they use ideals to show that people will only be perfect if they buy their product

Language

Number 13
Muss ich noch machen!
Harrison-Davis
Full Member
Full Member

BeitragVerfasst am: 12 Sep 2005 - 12:54:58    Titel: Re: Englisch HA-Teen Mom...

Desiree hat folgendes geschrieben:

Number 9
Hello, my name is Ashley. I am a teen mom, with16 I was pregnant.

I became pregnant at the age of 16.

That was a really hard time for me. I did not know what should I do.

what I should do/ what I was ought to do

But I deserve to my parents.

was soll das heißen?

They had support me.

They supported me in every way

The father of my baby has never helped me and some of my friends left me. I often felt me alone.
But now, I am harder stronger . I have a baby and in four months I will go to a college. I manage my life every day and I am happy.
I think everybody has problems, but we must manage work on them and we all must have support by our friends or our family!
I am Ashley and I am a good mother with 17.
Whoooo
Valued Contributor
Valued Contributor

BeitragVerfasst am: 12 Sep 2005 - 12:57:42    Titel:

Harrison-Davis hat folgendes geschrieben:
Falsch! In amerikanischem Englisch heisst es Family supports, denn die amis behandeln die family als mehrzahl, wegen den mitgliedern/members, u.s.w., auch center wird anders geschrieben, in englishem heißt es centre und family support. da muss sie den lehrer fragen, in welchem englisch sie überhaupt schreiben soll. das geht beides. ist also nicht falsch

der sinn wird mir nicht klar. das mit dem center kenn ich, aber das mit der family check ich nicht. aus diesem grunde würde ich auch gerne einen beleg sehen (nicht für das center, sondern für die sng/pl uneindeutigkeit). kann mir das vielleicht vorstellen, hab das aber noch nie gesehen, weder in einem lehrbuch noch sonst irgendwo.
Harrison-Davis
Full Member
Full Member

BeitragVerfasst am: 12 Sep 2005 - 12:59:06    Titel:

aber in meinen büchern ist es so beschrieben, selbst meine mutti hat es bestätigt, sie ist gebürtige Amerikanerin, gibt englischunterricht, sie wird's am besten wissen Wink
aleksch
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 12 Sep 2005 - 12:59:57    Titel:

HA! Scheller!
Harrison-Davis
Full Member
Full Member

BeitragVerfasst am: 12 Sep 2005 - 13:02:05    Titel:

aleksch hat folgendes geschrieben:
HA! Scheller!

scheller oder schneller? Wink ach du hast mir ne menge arbeit abgenommen Smile und beides in nummer9 von uns ist doch richtig, ist doch schön!
Whoooo
Valued Contributor
Valued Contributor

BeitragVerfasst am: 12 Sep 2005 - 13:03:05    Titel:

dann ist der satz 'my family are from germany' richtig?
Foren-Übersicht -> Englisch-Forum -> Englisch HA-Teen Mom...
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Gehe zu Seite Zurück  1, 2, 3, 4, 5  Weiter
Seite 2 von 5

Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.

Chat :: Nachrichten:: Lexikon :: Bücher :: Impressum