Studium, Ausbildung und Beruf
 StudiumHome   FAQFAQ   RegelnRegeln   SuchenSuchen    RegistrierenRegistrieren   LoginLogin

Eurokom! Kann mir jemand helfen?
Gehe zu Seite 1, 2  Weiter
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen
Foren-Übersicht -> Englisch-Forum -> Eurokom! Kann mir jemand helfen?

Autor Nachricht
david90
Newbie
Benutzer-Profile anzeigen
Newbie

BeitragVerfasst am: 11 Nov 2005 - 22:24:12    Titel: Eurokom! Kann mir jemand helfen?

Also Hallo erstmal,

am Anfang will ich euch erst einmal sagen, dass ich nicht der Beste in Englisch bin....... Habe am Dienstag Eurokom!
Könnte mir irgendjemand mein Text durchlesen und sagen was ich noch verbessern kann bzw. was ich verbessern muss. Könnte auch als Dankeschön demjenigen viele Bilder und Videos über dem ICE falls es denjenigen interessiert schicken! (Natürlich per E-Mail)

Eurokompresentation about the ICE

-------------------------------------------------------------------------------------

Page 1:

My Presentation is about the german high speed train ICE. I´m very interested at trains. I chose this topic, because the ICE is my favorite train.

Vor Video: Here you can see a little movie about the ICE.

Page 2:

At first I will tell you a little bit about the ICE Generations. The first generation was the ICE-S. It served as test train and it was the cornerstone for all the later models. Already ten years later drove the ICE 1 at geman rails. The difference between this two trains was, that the ICE 1 only improved. From the Design, the trains look relatively same.
You can see it also at the pictures. 5 Years later, the ICE 2 came in action. It was the first ICE, who double selection capable is. Here you can see a example for a double selection. ( Jetzt Bild zeigen) 2000 came the ICE3 to us. The ICE got a completely new design! It is also double selection capable. To the ICE3 came also the ICE-T and the ICE-TD on the market. The two ICE´s can lean into the curves. The difference is that the ICE-T drives with stream and the ICE-TD with diesel. You can see it at the picture because the ICE-TD don´t have any taps.

Page 3:

Now I will tell you a little bit more about the ICE 1. The ICE 1 was produced from 1989 to 1992. A train cost 50000000 DM. The Deutsche Bundesbahn ordered 59 trains by Siemens. The first 20 trains were delivered in the spring 1990. The rest of the trains they got in the winter 1992. The highest speed, that the ICE 1 reached, was 328 km per hour.
In the normal passenger services, it was admitted with 280 km per hour. In the ICE 1 find 685 people a place.

Page 5:

Now I will show you some pictures of the interior equipment:
1.At this Picture you can see the Bord Bistro. 2. And here is the BordRestourante.
3. Now you see the bisness class. The first class in the ICE is very comfortable because you can watch TV, you has extra soft seats and service at the place. The second class can you see at this picture. 4.Here you can see the work place of the train driver.

Page 6:

At last I will show you the ICE1 from outsite.

Page 7:

I don't describe you more exactly the ICE2 because the time of my presentation would be to long. But I show you the interior equipment. And picture from outsite. 1.At the first picture you see the second class. 2.That´s the first class. 3.Now you see the Bord Restourante. 4.Here you can see the clutch that connects the two trains. 5.And now you see two picture that shows you the ICE2 from outsite.

Page 9:

The ICE 3 was built for the new High Speed Railway Frankfurt to Köln and it drives on this route 300 kilometers per hour. The ICE3 has a new design and a new (Einrichtung)
provision. The ICE3 has an improved brake system. I find the ICE 3 is the most beautiful ICE of inside and from outside. It is called also parade train.

Page 10/11:

1. The ICE3 is single 200m long and double 400m.
2. There are 454 places altogether in the train. 98 In the first class and 356 in the second class.
3. The ICE can drive with passenger maximum 330 km per hour .
4. A ICE3 cost 19 Million €.
5. The ICE has a performance of 8000 KILOWATTS.
6. A train weighs 409t.

Page 13:

There are altogether 6 high-speed routes. I show you 2 of them.

Hannover – Würzburg

It is the longest high-speed route in Germany. If you drives with the train on this route, then you drives over 34 bridges, that are altogether 30 km long. You drive also through 63 tunnels, that are altogether 121 km long. On this route drive only the ICE1 and the ICE2.
Frankfurt a. M. – Köln

That is the newest route that opened 2002. It is 177 km long and the ICE can drive with 300 km per hour on this route. On this route drive only the ICE3.
Now you see a video that was picked up on the high-speed route Cologne - Frankfurt. It is a ICE3 with 300 kilometers per hour.

-------------------------------------------------------------------------------------

Dankeschön mal im vorraus!!

Gruß David
Whoooo
Valued Contributor
Valued Contributor

BeitragVerfasst am: 11 Nov 2005 - 22:56:38    Titel:

viel text, daher auch viele fehler. hast aber offenbar ne menge im wörterbuch geblättert. man sieht, dass hier n gutes stück arbeit steckt. hab nicht viel zeit, daher nur die ersten 2 seiten. hoffe, jemand anders macht den rest.

Page 1:

My Presentation is about the german high speed train ICE. I´m very interested in trains. I chose this topic because the ICE is my favorite train.

Vor Video: Here you can see a little movie about the ICE.

Page 2:

At first I will tell you a little bit about the different ICE Generations. The first generation was the ICE-S. It was designed as a test train and it was the cornerstone for all later ICE models. Only 10 years later the ICE 1 was the first train to operate on german rails. The difference between this two trains was that the ICE 1 was only an improved version of the ICE-S. Optically, the trains look relatively equal. You can see this also on the pictures.

The ICE 2 came in action 5 years later. It was the first ICE with double selection capability. Here you can see a example for a double selection. ( Jetzt Bild zeigen) WTF IST DIESE DOUBLE SELECTION??? The ICE 3 was launched in 2000. The ICE got a completely new design and is also double selection capable. Additionally, the ICE-T (es gibt, züge, die wie rapper heissen?)and ICE-TD were released. The two ICEs can lean into the curves. The difference between both is that the ICE-T is driven by an electric motor while the ICE-TD is propelled by a diesel engine. You can see it on the picture because the ICE-TDs don´t have any current collectors (current collectors, wenn du mit taps die stromabnehmer meinst).

pass auf, es kann gut sein, dass ich hier n paar dinge geschrieben habe, die man in der mittelstufe nicht kann. wenn du einen ausdruck oder ein wort gar nicht kennst, dann schreib was anderes. sonst wird es offensichtlich, dass dir geholfen wurde (wobei ich mich hier borabora anschliesse: im eurocom lässt sich denke ich jeder helfen).
david90
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 11 Nov 2005 - 23:10:56    Titel:

Vielen Dank! Hast mir schon viel geholfen! Eine double selection ist wenn sich zwei ICE´s aneinander Koppeln! (weiß aber nicht ob das so stimmt! Hat mir ein Kuppel vorgeschlagen) Wenn du willst, kann ich dir Bilder schicken!

Danke, Gruß David
Whoooo
Valued Contributor
Valued Contributor

BeitragVerfasst am: 11 Nov 2005 - 23:18:30    Titel:

kann mir nicht vorstellen, dass das so heisst. auf deutsch würde es ja 'doppelauswahl' heissen.

schau ma hier:
http://www.germanfortravellers.com/kultur/icetrain.html
da steht auch was zur zukunft des ICE, wär auch ma ganz interessant. und vielleicht hast du heute in den nachrichten gehört, dass die chinesen 30 von den dingern bestellt haben. kannste auch erwähnen, der lehrer wird sich über den bezug zu aktuellen ereignissen freuen.
david90
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 11 Nov 2005 - 23:33:20    Titel:

Hey cool, danke! Weiß net wie ich des wieder gut machen kann!
Könnte es sein das Doppeltraktion double selection ion oder so ähnlich heißt?

Gruß David
Whoooo
Valued Contributor
Valued Contributor

BeitragVerfasst am: 11 Nov 2005 - 23:37:54    Titel:

ach so, da werden 2 loks zusammengeschlossen, um mehr power zu erzeugen?
das heisst 'double heading'. und wenn du das mal in der google bildsuche eintippst, gibts auch n paar tolle bilder dazu.

ps: ich weiss das nicht, weil ich alles weiss, sondern weil ich in LEO nachgesehen habe. das ist das beste online-wörterbuch, unbedingt n bookmark drauf:

http://dict.leo.org/
david90
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 12 Nov 2005 - 00:13:38    Titel:

Hey danke auf das wär ich nie gekommen! Das Wörterbuch ist ja voll genial! Da kann man ja sogar hören, wie man die Wörter ausspricht! Echt cooler Link danke!! Laughing
borabora
Moderator
Moderator

BeitragVerfasst am: 12 Nov 2005 - 01:01:28    Titel: Re: Eurokom! Kann mir jemand helfen?

Page 3:

Now I will tell you a little bit more about the ICE 1. The ICE 1 was produced from 1989 to 1992
--> The ICE 1 has been produced for only three years, from 1989 to 1992

. A train cost 50000000 DM.
--> one single train costs XXX (wie wärs mit euro?)

The Deutsche Bundesbahn ordered 59 trains by Siemens.
---> ...ordered 59 trains that were manufactured/produced by Siemens.

The first 20 trains were delivered in the spring 1990.
--> kein "the" vor "spring"

The rest of the trains they got in the winter 1992.
--> the remaining ones were delivered in winter 1992 (weiß nicht so genau was du oben meinst...)

The highest speed, that the ICE 1 reached, was 328 km per hour.
--> ICE one can accelerate up to 328km/h

In the normal passenger services, it was admitted with 280 km per hour.
--> was meinst du???

In the ICE 1 find 685 people a place.
--> ICE one can transport up to 685 people

Page 5:

Now I will show you some pictures of the interior equipment:
1.At this Picture you can see the Bord Bistro. 2. And here is the BordRestourante.
--> bord restaurant (oder ist das ein italienisches restaurant?)

3. Now you see the bisness class.
--> right here you can se....

The first class in the ICE is very comfortable because you can watch TV, you has extra soft seats and service at the place.
--> ICE's first class offers very comfortable, soft seats including TV.

The second class can you see at this picture.
--> ...ON this picture

4.Here you can see the work place of the train driver.
--> this is where the train driver is working

Page 6:

At last I will show you the ICE1 from outsite.
--> here are some final pictures showing the ICE one from the outside

Page 7:

I don't describe you more exactly the ICE2 because the time of my presentation would be to long. But I show you the interior equipment. And picture from outsite. 1.At the first picture you see the second class. 2.That´s the first class. 3.Now you see the Bord Restourante. 4.Here you can see the clutch that connects the two trains. 5.And now you see two picture that shows you the ICE2 from outsite.

---> deine präsentation ist ewiglang. lass den ICE 2 doch einfach weg!!! ich glaub deine lehrer kommen sich eh schon vor wie bei ner diashow!

sag statt dessen, dass du den ICE 2 überspringst, da du den technologischen sprung vom ersten ICE zum neuesten modell verdeutlichen willst.

Page 9:

The ICE 3 was built for the new High Speed Railway Frankfurt to Köln and it drives on this route 300 kilometers per hour.
--> ...and it speeds up to 300 km/h on this track.

The ICE3 has a new design and a new (Einrichtung)
--> einrichtung = interior

The ICE3 has an improved brake system.
--> ... braking system

I find the ICE 3 is the most beautiful ICE of inside and from outside.
--> I think the ICE 3 looks best - from inside and outside

It is called also parade train.
--> was für ein zug??? weiß nicht was du meinst. vielleicht einfach weglassen und dafür sagen was du denn so toll an dem ICE 3 findest.

sorry, deine präsentation hat viele fehler, die du auch selber finden kannst. außerdem ist sie sehr lang - viel zu lang! viele, viele bilder, aber relativ wenig informationen die sinnvoll miteinander verknüpft sind. das ist sehr stressig für zuhörer. versuche dich auf die für dich wesentlichen punkte zu konzentrieren. lösche alles unnötige raus. wie z.b. "parade train" ich... sowas scheint mir weniger wichtig zu sein.
es geht, soweit ich weiß, bei eurokom darum, dass du englisch sprichst. wenn du viele informationen sammelst, die aber nicht SINNVOLL einordnest gibts kein fleißbienchen Wink
gut ist schon mal, dass du kurze sätze bildest. das beugt vielen fehlern vor. du hast auch viele infos was auf jeden fall auf ein gewisses engagement schließen lässt. allerdings ist hier kein roter faden zu sehen. ein ziemlicher wust Confused
überarbeite das nochmal und stelle die überarbeitete version hier rein. Wink
david90
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 12 Nov 2005 - 11:05:29    Titel:

Danke für deine Hilfe! Ich meine mit the normal passenger.... Das der ICE im normalen Passagierverkehr maximal 280 km/h fahren darf.
Heißt das ich die Präsentation nochmal neu machen soll??? Oder nur das vernessern was du mir hingeschrieben hast! Wenn es nichts von beiden ist, könntest du mir mal auf einer Page zeigen wie du es meinst?

Gruß David
david90
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 12 Nov 2005 - 12:08:43    Titel:

Also wollte noch was hinzufügen! Es ist eine PowerPoint Präsentation und unser Lehrer hat gesagt, das man möglichst viele Bilder bringen soll.... Oder meinst du das kommt nicht so gut, BoraBora?

Gruß David
Foren-Übersicht -> Englisch-Forum -> Eurokom! Kann mir jemand helfen?
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Gehe zu Seite 1, 2  Weiter
Seite 1 von 2

Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.

Chat :: Nachrichten:: Lexikon :: Bücher :: Impressum