Studium, Ausbildung und Beruf
 StudiumHome   FAQFAQ   RegelnRegeln   SuchenSuchen    RegistrierenRegistrieren   LoginLogin

Bitte korrigieren
Gehe zu Seite 1, 2  Weiter
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen
Foren-Übersicht -> Englisch-Forum -> Bitte korrigieren

Autor Nachricht
Mia87
Newbie
Benutzer-Profile anzeigen
Newbie

BeitragVerfasst am: 13 Dez 2006 - 14:14:32    Titel: Bitte korrigieren

Hallo Leute!
Ich hab da nen dringendes Problem, ich geh bald für nen halbes Jahr nach Thailand und werde da an ner Schule sport und hoffentlich au Englisch unterrichten... aber mein Englisch ist so nen Rede Englisch mit verdammt schlechter Grammatik... zum Unterrichten in Thailand an unteren Klassen reicht das anscheinend... aber da es meine erste e-Mail and die Projektleiterin vor Ort ist, würd ich gern nicht nen ganz falsche e-Mail verschicken. Deshalb wärs super nett, wenn mir jemand die Mail korrigieren könnte... des macht nichts wenn dann immernoch Fehler drin sind... hauptsache nicht mehr soviele!

BITTE, BITTE,.... ihr würdet mir damit nen riesigen Gefallen tun!

Mia....

Die nächste Nachricht ist die e-Mail wo ich geschrieben hab... falls ihr was net versteht was ich damit ausdrücken wollte, fragt mich einfach... hauptsache irgendwer korriegiert es einbissl.
Mia87
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 13 Dez 2006 - 14:15:32    Titel: e-Mail

Dear Kae Hines,

Thanks for writing an e-Mail to me, I was very suprised to see an e-Mail from Thailand! I'm looking forward to my trip to Thailand, but I still have to wait a long time.

In the Internet I found many things about Mahachai, Mahachai Muang and I think it's a beautiful town and there is a wonderful nature, with birds, fishes...
Is the school, where I will teach sport, also in Mahachai or in another town?

Project Abroad told me, that it is also possible to teach sport AND English, so I would like to now if there is the possibilty to teach englisch and sport, for example 10 hours a week english and 10 hours sport.

When I will come to Thailand, I will have finished my school (Gymnasium) and will have my Abitur! Gymnasium is the highest school in Germany and since the 5th grade I learn English, four hours a week. So I am learning English for 9 years.

So I am able to talk english and I love speaking english... I think I am able to teach smaller children in English, because I think I'm creative and so I can teach them English with fun. My english isn't perfect and that's why I'm think I'm not able to teach English to old students, because perhaps I am not able to teach them new things... but perhaps there are younger classes where I can teach english, I would be happy.

I have Sport as "Leistungskurs", this means I do Sport very often, I also learnd theorethic things about sports! I do 8 lessons a week sport. We learned in school volleyball, basketball, football, handball, dancing, gymnastic, badminton, schwimming, athletics (long distances, short distances, shotput, javelin, long jump, short jump).
In my freetime I go to a club for swimming, I danced ballett for 8 years and played handball for 6 years.
My favourite, best sports and the sports I know the most about are swimming, handball, volleyball, badminton, athletics (especially long distances) , gymnastic.

I already teached little children (6-8 years) handball (for 3 years), and I am teaching little children (2-5 years) gymnastic (since 4 years).

I think I am also able to teach older pupils in swimming, volleyball, badminton, athletics and gymnastic because I learned it in school for a long time and so I know how I learned it and so I know how to show it to the other pupils.

So I would be very happy if there is the possiblity for me to teach some of these kind of sport... but I'm also happy if I shell teach another kind of sport.

After the half year in Thailand I will begin to study sport as a teacher. That's why I choose sport... sport is the biggest part of my life! Smile

I hope you know now, more about my education and I hope you will find a fitting project for me, I'm open for everything!

I also have some questions to Thailand, I hope it's ok for you, to answer me this questions.
How is the weather in Thailand like? Is it true, that it is raining a lot? How often?
When and how long are the holidays in Thailand? Because I also want to travel trough Thailand and so I would like to know this, because then I can travel in this time.
How is the school system in Thailand like? Is every children going to school?

These are some of my questions, I'm looking forward to see an answer from you and I hope you will find the right place for me. Please tell me, if you have found one.

Thanks a lot
Zwanglos
Senior Member
Senior Member

BeitragVerfasst am: 13 Dez 2006 - 16:49:54    Titel: Re: e-Mail

Schreibfehler
Grammatikfehler
Wortstellung

Mia87 hat folgendes geschrieben:
Dear Kae Hines,

Thanks for writing an e-Mail to me, I was very suprised to see an e-Mail from Thailand! I'm looking forward to my trip to Thailand, but I still have to wait a long time.

In the Internet I found many things about Mahachai
, Mahachai Muang and I think it's a beautiful town and there is a wonderful nature, with birds, fishes...

Project Abroad told me, that it is also possible to teach sport AND English, so I would like to now if there is the possibilty to teach englisch and sport, for example 10 hours a week english and 10 hours sport.

When I will come to Thailand, I will have finished my school (Gymnasium) and will have my Abitur! Gymnasium is the highest school in Germany and since the 5th grade I learn English, four hours a week. So I am learning English for 9 years.

So I am able to talk english and I love speaking english... I think I am able to teach smaller children in English, because I think I'm creative and so I can teach them English with fun. My english isn't perfect and that's why I'm think I'm not able to teach English to old students, because perhaps I am not able to teach them new things... but perhaps there are younger classes where I can teach english, I would be happy.

I have Sport as "Leistungskurs", this means I do Sport very often, I also learnd theorethic things about sports! I do 8 lessons a week sport. We learned in school volleyball, basketball, football, handball, dancing, gymnastic, badminton, schwimming, athletics (long distances, short distances, shotput, javelin, long jump, short jump).
In my freetime I go to a club for swimming, I danced ballett for 8 years and played handball for 6 years.
My favourite, best sports and the sports I know the most about are swimming, handball, volleyball, badminton, athletics (especially long distances), gymnastic.

I already teached little children (6-8 years) handball (for 3 years), and I am teaching little children (2-5 years) gymnastic (since 4 years).

I think I am also able to teach older pupils in swimming, volleyball, badminton, athletics and gymnastic because I learned it in school for a long time and so I know how I learned it and so I know how to show it to the other pupils.

So I would be very happy if there is the possiblity for me to teach some of these kind of sport... but I'm also happy if I shell teach another kind of sport.

After the half year in Thailand I will begin to study sport as a teacher. That's why I choose sport... sport is the biggest part of my life! Smile

I hope you know now, more about my education and I hope you will find a fitting project for me, I'm open for everything!

I also have some questions to Thailand, I hope it's ok for you, to answer me this questions.
How is the weather in Thailand like? Is it true, that it is raining a lot? How often?
When and how long are the holidays in Thailand? Because I also want to travel trough Thailand and so I would like to know this, because then I can travel in this time.
How is the school system in Thailand like? Is every children going to school?

These are some of my questions, I'm looking forward to see an answer from you and I hope you will find the right place for me. Please tell me, if you have found one.

Thanks a lot

teach sport
Auf amerikanisches Englisch würde ich 'teach sports' sagen aber ich weiß nicht ob 'teach sport' passt im Britischen.

Bitte lern das Unterschied zwischen 'to learn' und 'to study'. Die sind nicht total ähnlich mit ihren deutschen Gegenstücke.

Temporalwörter kommen normalerweise am Ende.
Zum Beispiel:
-> Project Abroad told me that it is also possible to teach English and sports, so I would like to know if there is a possibility to teach English for 10 hours a week and sports of 10 hours a week.

Du hast zu oft 'I am able to ..." verwendet.
Du darfst einfach "I can ... " -> "Ich kann ... " schreiben.

sport as a teacher -> sports education (oder so ähnlich)

Bitte mach die Korrekturen und danach es hier noch einmal eingeb.
weaver
Senior Member
Senior Member

BeitragVerfasst am: 13 Dez 2006 - 16:52:34    Titel:

Bitte lern das Unterschied zwischen 'to learn' und 'to study'. Die sind nicht total ähnlich mit ihren deutschen Gegenstücke.

Bitte lerne den Unterschied zwischen 'to learn' und 'to study'. Die sind nicht total identisch mit ihren deutschen Gegenstücken/Entsprechungen.
Zwanglos
Senior Member
Senior Member

BeitragVerfasst am: 13 Dez 2006 - 16:54:44    Titel:

Danke.
Mia87
Newbie
Newbie

BeitragVerfasst am: 13 Dez 2006 - 20:56:45    Titel: DANKE

Vielen Dank fürs kontrollieren. Ich hab mich au gleich mal an die Arbeit gemacht und mein bestes getan die Fehler zu verbessern... aber an manchen stellen wusste ich es einfach nicht besser... sorry!

Dear Kae Hines,

Thanks for writing an e-Mail to me, I was very surprised to see an e-Mail from Thailand! I'm looking forward to my trip to Thailand, but I still have to wait a long time.

I found many things about Mahachai, Mahachai Muang at the Internet and I think it's a beautiful town and has got a wonderful nature, with birds, fishes...

Project Abroad told me, that it is also possible to teach sports AND English, so I would like to know if there is a possibilty to teach Englisch for example 10 hours a week and sports for 10 hours a week.

When I come to Thailand, I will have finished my school (Gymnasium) and I will have my Abitur! Gymnasium is the highest school in Germany and I'm learning English since the 5th grade, four hours a week. So I am learning English for more than 8 years.

So I can speak english and I love speaking english... I think I am able to teach English at smaller children, because I'm creative and so I can teach them English with fun. My English isn't perfect and that's why I'm think I'm not able to teach English to old students, because perhaps I am not able to teach them new things... but perhaps there are younger classes where I can teach English, I will be happy.

I have Sport as "Leistungskurs", this means I'm doing sport very often, I also learned theoretic things about sports! I'm doing sport 8 lessons a week. In school I learned volleyball, basketball, football, handball, dancing, gymnastic, badminton, schwimming, athletics (long distances, short distances, shotput, javelin, long jump, short jump).
In my freetime I go to a club for swimming, I danced ballet for 8 years and played handball for 6 years.
My favourite, best sports and the sports I know the most about are swimming, handball, volleyball, badminton, athletics (especially long distances) , gymnastics.

For 3 years I already teached handball to little children (6-8 years old) and I am teaching little children (2-5 years) gymnastics (since 4 years).

I think I can teach older pupils in swimming, volleyball, badminton, athletics and gymnastic because in school I learned it for a long time and so I know how I learned it and so I know how to show it to the other pupils.

After the half year in Thailand I will attend a university to become a trainer. That's why I had choosen sport... sport is the biggest part of my life!

I hope you know more about my education, now and I hope you will find a fitting project to me, I'm open to everything!

I also have some questions for Thailand, I hope it's okey for you, to answer me these questions.

How is the weather in Thailand? Is it raining a lot in Thailand? How often?

When and how long are the holidays in Thailand? Because I also want to travel through Thailand and so I would like to know this, because then I could travel at this time.
What is the school system in Thailand like? Goes every children to school?

These are some of my questions, I'm looking forward to an answer from you and I hope you will find the right place for me. Please tell me, if you have found one.

Thanks a lot

Ich hoff ich hab die Fehler jetzt richtig korrigiert. Wenn noch welche drin sind (was ich vermute), wäre es super, wenn's mir nochmal wer korrigieren könnte, aber vielen, vielen Dank dass du mir das schon so toll korrigiert hast und außerdem so schnell! DANKE, du bist super!
Zwanglos
Senior Member
Senior Member

BeitragVerfasst am: 13 Dez 2006 - 22:13:49    Titel: Re: DANKE

Mia87 hat folgendes geschrieben:
Vielen Dank fürs kontrollieren. Ich hab mich au gleich mal an die Arbeit gemacht und mein bestes getan die Fehler zu verbessern... aber an manchen stellen wusste ich es einfach nicht besser... sorry!

Dear Kae Hines,

Thanks for writing an e-Mail to me, I was very surprised to see an e-Mail from Thailand! I'm looking forward to my trip to Thailand, but I still have to wait a long time.

I found many things about Mahachai, Mahachai Muang at the Internet and I think it's a beautiful town and has got a wonderful nature, with birds, fishes...

Project Abroad told me, that it is also possible to teach sports AND English, so I would like to know if there is a possibilty to teach Englisch for example 10 hours a week and sports for 10 hours a week.

When I come to Thailand, I will have finished my school (Gymnasium) and I will have my Abitur! Gymnasium is the highest school in Germany and I'm learning English since the 5th grade, four hours a week. So I am learning English for more than 8 years.

So I can speak english and I love speaking english... I think I am able to teach English at smaller children, because I'm creative and so I can teach them English with fun. My English isn't perfect and that's why I'm think I'm not able to teach English to old students, because perhaps I am not able to teach them new things... but perhaps there are younger classes where I can teach English, I will be happy.

I have Sport as "Leistungskurs", this means I'm doing sport very often, I also learned theoretic things about sports! I'm doing sport 8 lessons a week. In school I learned volleyball, basketball, football, handball, dancing, gymnastic, badminton, schwimming, athletics (long distances, short distances, shotput, javelin, long jump, short jump).
In my freetime I go to a club for swimming, I danced ballet for 8 years and played handball for 6 years.
My favourite, best sports and the sports I know the most about are swimming, handball, volleyball, badminton, athletics (especially long distances) , gymnastics.

For 3 years I already teached handball to little children (6-8 years old) and I am teaching little children (2-5 years) gymnastics (since 4 years).

I think I can teach older pupils in swimming, volleyball, badminton, athletics and gymnastic because in school I learned it for a long time and so I know how I learned it and so I know how to show it to the other pupils.

After the half year in Thailand I will attend a university to become a trainer. That's why I had choosen sport... sport is the biggest part of my life!

I hope you know more about my education, now and I hope you will find a fitting project to me, I'm open to everything!

I also have some questions for Thailand, I hope it's okey for you, to answer me these questions.

How is the weather in Thailand? Is it raining a lot in Thailand? How often?

When and how long are the holidays in Thailand? Because I also want to travel through Thailand and so I would like to know this, because then (so that) I could travel at this time.
What is the school system in Thailand like? Goes every children to school?

These are some of my questions, I'm looking forward to an answer from you and I hope you will find the right place for me. Please tell me, if you have found one.

Thanks a lot

Schon viel besser aber leider hast du Recht - noch viele Fehler drin ;)

----
"Hey Zwanglos, what are you looking at?"
"Oh, something on the Internet."

----
"I think it's a beautiful town and has got a wonderful nature"
Was ist damit gemeint? 'has got a wonderful nature' geht nicht... willst du 'wonderful environment' sagen? Vielleicht 'wonderful atmosphere'?

Außerdem sollst du 'got' hier weglassen.

----
Du hast auch viele Fehler mit '...which, ...' und 'that'
Schau mal hier:

http://www.betterwritingskills.com/tip-w022.html

Und danach deine Arbeit noch einmal durchlesen
----

'finished my school' klingt falsch ... es gibt viele anderen Arten und Weisen, die du verwenden kannst, um das, was du sagen willst, richtig zu sagen.

'I'm done with school'
'I have finished with school.'
'When school is over ... '
'After I have graduated' <- ein sehr schönes und sachliches Wort
'After I recieve my degree'

usw.

----

"So I am learning English for more than 8 years."

Du sprichst hier von der Vergangenheit aber trotzdem hast du 'present continuous' benutzt -> am learning
Du sollst 'past continuous' benutzen. -> I have been learning English for more than 8 years.

Und auch dazu: es ist immer schöner, Nummer auszuschreiben.
8 -> eight ; 14 -> fourteen
Aber nur wenn sie klein sind.
Wenn etwas wie 104,234 vorkommt, sollst du die Nummern nicht ausschreiben, weil 'one hundred and four thousand, two hundred thirty-four' ist echt zu lang ;)

-------

You don't teach at people, you just teach people.
Or, you can teach something to someone.

----

teach English with fun
geht nicht
teach English in a fun way

----

Du hast oft 'English' klein geschrieben, wie 'english'. Es muss immer großgeschrieben werden. Ein- oder zweimal hast du die deutsche Schreibweise benutzt ('Englisch' statt 'English'; wir brauchen hier kein 'c')

---

I shell teach you?

>:(

----

'In school I learned volleyball'
-> In school I learned how to play volleyball

----

"Hey, can I ask you a question?"
"Sure, what is the question about?"

----

Is it raining a lot in Thailand? -> Does it rain a lot in Thailand?

----

Goes every children to school?

>:(

Fix that.
phine
Senior Member
Senior Member

BeitragVerfasst am: 13 Dez 2006 - 22:16:32    Titel:

wow Very Happy
Zwanglos
Senior Member
Senior Member

BeitragVerfasst am: 13 Dez 2006 - 22:22:31    Titel:

Wow what?
weaver
Senior Member
Senior Member

BeitragVerfasst am: 13 Dez 2006 - 22:46:35    Titel:

wow diese ausführlich korrektur, denke ich mal.
Foren-Übersicht -> Englisch-Forum -> Bitte korrigieren
Neues Thema eröffnen   Neue Antwort erstellen Alle Zeiten sind GMT + 1 Stunde
Gehe zu Seite 1, 2  Weiter
Seite 1 von 2

Gehe zu:  
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.

Chat :: Nachrichten:: Lexikon :: Bücher :: Impressum